Monday, October 27, 2008
Geram Berdentam Dentum
Ini kesah cerita geram yang berdendam dentum kat hati ni...

Alkesah bermula bila jiran sebelah rumahku membela anjing. Nak kata anjing ni bodoh.. tak la h jugak... nak kata dia bijak pun.. 50/50 ler... Tapi yang penting Tuan dia yang bodoh, tak reti nak pikir. Anjing putih ni selalu bosan sebab Tuan dia tak pernah pun nak bawak dia jalan2 kuar rumah sambil menyahut panggilan alam. Panggilan alam nye di buat di dalam kawasan porch rumah nyer. Pulak tu.. Tuan nyer jenis yang terlampau rajin sampai ketulan2 tu takde pun di bersihkan tiap2 hari. Dibiarkan 2-3 hari sekali jirus. Aku ni pulak memang suka binatang. Aku tak kesah.. kucing ke.. anjing ke.. aku ajak borak.. Hehe.. Tu lah kelemahan diri... Anjing ni kalau aku balik umah, slalu dia datang kat aku. Walaupun ekor takder, tapi nampak bontot dia goyang kirir, goyang kanan... Manja le tuh! Tapi, at the same time, aku naik loya jugak dengan bau harum semerbak yang datang dari umah sebelah nih. Yang aku kesian, anjing ni tak pernah bermandi. Dah naik kurap dah, luka2 badan dia asik terkeruk gatal. Padahal, kalau di jaga, anjing ni pasti cute.

So, kadang2 bila anjing tu bosan, dia rajin gak tolak kerusi supaya dia boleh panjat kuar. Ala... kerusi yang macam kat opis yang beroda tu.. Asik menghilang jer.. Satu hal la Tuan dia kene carik keliling kampung. Last2, Tuan dia ikat kerusi kat depan pintu umah.

Haha.. tak lama tu.. bunting la pulak anjing tu... Laa.. Kegatalan melanda diri rupanyer... Patut la asek menghilang... Keluar 4, mati 1. So, tinggal 3. 2 warna coklat, 1 warna hitam, bulu kembang... Confuse aku tengok anak2 dia.. Tak rupa mak pun... Pastu hobi dia suka sangat menggigit pagar umah yang men-divide-kan umah kami. Naik lunyai pagar tu. Takder le tinggi mana. 4 kaki jer..


Rupa2nyer... dia sudah ada plan nak bertandang kat umah aku rupanyer.. Kalau sekali je masuk tak kesah lagi lah... Ni tak... Dengan anak2 dia dah menyeberang masuk dah.. Sekarang dah jadik rutin plak.. Brapa kali dah aku sound Tuan sebelah umah ni.. Tapi bagaikan mencurah air di atas daun keladi... Sengih2 mintak sorry... Huhhuuu...

So, nak di jadikan satu cerita... Malam Sabtu lepas, aku tak bole tido. Aku kuar umah dok kat depan umah. Tiba2, ada kucing datang. Comei giler, Tompok hitam putih. Dia dengan tak malunyer datang dekat gesek2 kat aku... Confusenyer aku ngan kucing ni.. Dari mana datang? Jiran aku yang mana satu ada banyak kucing ni? Yang kelakarnyer, dia sudah golek dalam kawasan porch umah aku... Anjing sebelah dah mula nak mengamuk dah. So, sebelum dia menjerit tengah malam, baik aku masuk umah.

Kul 3 pagi. Kebetulan aku tdo kat hall umah, terdengar bunyi pagar bergoyang2. Aku jenguk keluar.. Mmmm.. confirm anjing sebelah dah menyeberang masuk. Ni buktinyer... Hish.. Hish..

Tapi... tiba2, dia gi kat tempat kucing tadi golek2 dan teruuuuusss dia amek position. Position nak qadak hajat... SIOOTT!!!! Dia dah tinggalkan souvenir kat porch umah aku... Huuuwwaaahhh!!!!

Satu malam aku tak leh tdo.... marah kat owner anjing tuhhh... Pagi2 lepas suboh.. aku amek kertas, amek pen... aku tulis surat cinta 3 helai kat owner sebelah.. Aku letak atas windscreen kete dia.. baru belah balik kampung... Bengang nyer aku...!!

Labels:

posted by Insan Bokoh @ 7:54 PM  
6 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
My Photo
Name:
Location: Johor, Malaysia

Life is short and sweet, if you play the cards well.



My Wish

What i write in here is only an expression of my mind. I would rather say it in words rather than spitting it out outward. Coz, i know, my mouth is unstoppable. Terlajak perahu boleh di undur... Terlajak kata, sendri mau ingat... Insan Bokoh reserves the contents in this blog for personal use only.

Title
Archives
Sekadar Hiburan






Words of Wisdom

Everyone thinks of changing the world but no one thinks of changing himself.

Put On A Smile

There was a blonde, a brunette, and a red head escaping from jail. The brunette ran up a tree and a police officer yells "who is there?" and the brunette says "tweet tweet". So the police officer walks away. Then, the redhead runs up the tree and the police officer says "who is there?" and the red head says "meow" so the police officer walks away. So the blonde runs up the tree and the police officer says "who is there?" the blonde says "moooo"

Psychiatrists At Work

Links