Wednesday, October 22, 2008
Kampung Halaman Bapaku
Aku di lahirkan di bando ni. Tak sempat 30 hari, aku dibesarkan di bando lain. Dari baby lagi aku duduk kat umah teres. Tak berasa kampong pun... Perbezaan nakal kampong and bando:-

Bando nyer nakal...
1) Bila gate di kunci, aku masuk celah lobang longkang umah aku sebab nak gi umah bestfren - Age 3.
2) Mak aku tutup longkang dgn batu beso... aku panjat gate umah sebab nak gi umah bestfren - age 4.
3) Aku cabut kepala teddy bear bestfren aku masa birthday party dia - age 5.
4) Aku cako belakang bestfren aku masa birthday party aku - age 5.

Haha... gaduh ngan bestfren.. apa daa.. So, dah beso ni baru la aku terperasan, aku tak dapat jadik nakal macam cousin2 n kwn2 aku yang lain. Diaorang activity:
1) Main parit beso yang kalau air laut pasang, confirm penuh lah parit tu. Siap berenang2 lagik..
2) Tangkap berudu, pastu main masak2.
3) Panjat pokok2 kat kampung tu. Ada skali kene tangkap sebab skodeng.
4) Malam2 kuar gi tangkap udang galah dan belangkas.
5) Bertumbok... ala2 samseng kampung.

Tu yang teringin kan dok kampong nih... Tak sabarnyer nak kuar KL....!!!!

Hehe.. kalau pandai, teka la bando apa ni?


Dari highway...

Masuk dari simpang beso...

My uncle's house...

Dia ni pencen cikgu bahasa inggeris. Anak murid dia panggil dia ‘Sir’. Haha... Janji paip kene bagi asap. Rokok tak kelas laaa... Mula lah mendengo ‘Sir’ bercerita.. Fun giler pakcik aku nih...

Parit dekat kebun my dad...

Merentasi sungai...

Zaman dolu2, takde jambatan, cuma ada feri service pada mereka yang ingin ke seberang sana... Antara pengusaha2 feri dolu is my uncle... Ayah Ngah (arwah dah). Sekarang, dah ada jambatan. Bila malam menjelang, ramai pulak yang memancing kat atas jembatan ni.. Tak kesah lah dgn kete, motosikal, lori, bas yang lalu kat situ. Baru ku tahu memancing pun kene ada macam2 posisi, kan? Punye lah tak sedo org memerhatikan dia.. Dudok tu.. kenelah elok2 bang.. Zina mata aku dibuatnyer.. Hish.. Hish...

Bila siang hari pulak, baru nampak sket keliling. Dah dicantikkan kawasan di tepian sungai ni. Banyak facilities yang baru dan cantik. Tapi 7/8 thn lepas, sungai dah mula polluted, banyak hakisan kat pantai. Pasir ditolak naik, tinggal lumpur je kat air. Air pun dah naik keruh. Nasib baik ada pihak yg amik inisiatif nak membaik pulih keadaan di kawasan ni dan sekitarannye. Sekarang, ada satu jentera yang mengangkut selut dan lumpur di kawasan berdekatan dgn pantai dan sungai kemudiannye di buang di kawasan tengah laut. Dengar cerita, pokok2 bakau dah mula di tanam di kawasan yang terhakis teruk. Mmm.. tak tau lah camna diaorang nak handle pollution yang disalurkan ke sungai2 pula. Di mana ada pembangunan, mesti lah ada pollution
kan... Nak minta UEM Environment buangkan sisa perindustrian pulak makan belanja berpuluh2 ribu... Tepaksalah buang kat kebun getah org kampung.. ye tak? Kesian org kampung... Dah la kita pening ngan pollution kat bando. Rupa2nye.. org kampung pun mula pening bau buangan toksik.. Kesian...

Yang penting, bila balik ke KL, mesti singgah kat gerai2 tepi jalan, beli buah tangan dari bando nih..




posted by Insan Bokoh @ 3:34 AM  
4 Comments:
  • At October 27, 2008 at 11:02 PM, Blogger benludin said…

    2) Tangkap berudu, pastu main masak2.<--deraan sexual terhadap berudu..haha

     
  • At October 27, 2008 at 11:49 PM, Blogger Insan Bokoh said…

    takpe..takpe.. berudu takde sex. Dah besar baru tau jantan betina.. So, takde la deraan tu.. hehe..

     
  • At October 28, 2008 at 12:49 AM, Blogger ubilepih said…

    nakal bila beso..cakar belakang Boipren kut...eh..brudu bila besar bukan jadi katak ke n bila cium jadi putra..buku ajor gua macam tulah...anyway betul gak cakap meor sekolah kerajaan ni ngabihkan borehhh jo..ha..ha

     
  • At October 28, 2008 at 1:17 AM, Blogger Insan Bokoh said…

    dok ehh... rasanyer kualiti module pelajaran kita ok belaka.. yang tak ok nyer.. kita nihh.. yang mengabihkan boreh.. Hehe.. Wa tau brudu akan jadi katak... yang katak jadi putera tu mat saleh jer.. kat malaysianyer katak tak versatile sangat.. hahaha...

    Bro.. nakal bila beso ni kene simpan dalam hati.. takut kene ceramah nanti!!

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
My Photo
Name:
Location: Johor, Malaysia

Life is short and sweet, if you play the cards well.



My Wish

What i write in here is only an expression of my mind. I would rather say it in words rather than spitting it out outward. Coz, i know, my mouth is unstoppable. Terlajak perahu boleh di undur... Terlajak kata, sendri mau ingat... Insan Bokoh reserves the contents in this blog for personal use only.

Title
Archives
Sekadar Hiburan






Words of Wisdom

Everyone thinks of changing the world but no one thinks of changing himself.

Put On A Smile

There was a blonde, a brunette, and a red head escaping from jail. The brunette ran up a tree and a police officer yells "who is there?" and the brunette says "tweet tweet". So the police officer walks away. Then, the redhead runs up the tree and the police officer says "who is there?" and the red head says "meow" so the police officer walks away. So the blonde runs up the tree and the police officer says "who is there?" the blonde says "moooo"

Psychiatrists At Work

Links